Viktigt serviceval

Jag har under några veckor eller rättare sagt månader insett att ha allt kombinerat på ett ställe är superbra! Men ibland medför det också lite ”nackdelar”. Vilket jag inte tycker är lika optimalt!

Jag är en person ständigt strävar efter att sätta Sociala Företag i centrum, där vinster från förregåendeverksamhetsår förs över till nästkommande verksamhetsår för att förnya och investera vidare. I ideella sektorn är det ofta så och framförallt i Ideella föreningar och Ekonomiska föreningar för att överleva!!

Jag har många gånger skrivit om att Service och bemötande är väldigt viktigt för mig och de organisationer jag jobbar för. Det är liksom A & O.

Under den senaste tiden har jag reagerat väldigt mycket mera på bemötandefrågor framförallt inom den så viktiga Servicebranschen så som banker. Det är under all kritik när dom inte håller sig ovanför vattenytan och vet hur man gör rätt bemötande. Att kunden, som enligt mig ska stå i CENTRUM för att bibehålla ett högt och bra symboliskt värde och ansikte utåt är väl viktigt?

Skärmavbild 2014-07-03 kl. 12.30.34

I mina ögon har denna organisation/verksamhet stått väldigt högt upp på listan över både bemötande och tillgänglighet på olika sätt. Men efter några insidenter den senaste tiden på det privata affärsområdet har de fallit ner.. bemötandet i form av service är något som tagit längre tid än rekommenderat för att visa hänsyn till kunden!

Skärmavbild 2014-07-03 kl. 12.30.37

Jag har nu stora funderingar på att gå tillbaka till SEB som min huvudbank, då jag vet att Serviceförmångan är större där. Samtidigt som jag har grymt svårt för att släppa LF (Länsförsäkringar) som bank. Men det är serviceförmångan som SEB klarar bättre och så ja, bemötandet!!

 

Jag behöver nu Din hjälp! Vad hade du valt bankmässigt? SEB eller Länsförsäkringar

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.