Nordeafallet

I torsdag var jag med om det igen!! En kundtjänstmedarbetare på den statliga banken Nordea ifrågasatte mig röst.. tydligen får man inte vara den man är enligt banktjänstemannens medarbetare!

Jag skrev snabbt ut vad jag tyckte på Facebook och inom loppet av 30 minuter hackade en av ansvariga på Nordeas Sociala Mediers sida på för att kommunicera vidare med mig. Det gick ”okej”! Men jag undrar liksom vad konsekvenserna blir då en tjänsteman på kundservice via telefon kränker en kund? Är detta kanske ett fall för MmD (Malmö mot Diskriminering) ? och hur skulle man i så fall ta de vidare?

Vad får jag som kund för kompensation och framför allt… ger cheferna/ansvariga kring medarbetaren en tillrättavisning kring denna händelse eller låter man bara detta vara?

Jag följer detta och kommer såklart även uppdatera er!! En sak kan jag bara säga:: Plunteman trampar man inte på i detta!!

20140622-004951-2991909.jpg

Bli den första att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.